2013. március 28., csütörtök

Csapatutasítás...

Mióta csak Vettel megelőzte Webbert, Hamilton pedig harmadikként ért célba, jóval gyorsabb csapattársa előtt mindenki csak erről, vagyis a csapatutasításról beszél.



Én egy laikus néző vagyok. Azon kívül, hogy van kedvenc pilótám és hogy minden szombaton valamint vasárnap leülök a Tv elé sokat nem tudok a sportról. De ezzel mindenki így van, hiszen mi sima mezei szurkolók egyszerűen soha nem fogunk a F1 világába belelátni és így soha nem fogjuk igazán megérteni, azt ami a pályán történik. Ezt szerintem el kéne fogadnia mindenkinek. Ez  olyan mikor nézel egy filmet, akkor megérted drukkolsz annak, hogy mondjuk a szerelmesek összejöjjenek, de attól még igazán nem látod át a filmkészítés rejtelmeit.

Mi Felipe Massa rajongók aztán tudjuk, hogy mit jelent az a szó, hogy csapatutasítás. Erősen él bennünk az a pillanat mikor Fernando Alonso megelőzte Felipét, az elhíresült mondtad után. Felipe, Fernando is faster than you. Akkor mindenki felháborodott. Talán még magunk az Alonso rajongók is érezték, hogy ez így nem stimmel. Nem is csoda, hogy utána a csapatot megbüntették.
Az eset nekünk különösen fájt, hiszen Felipe napra pontosan egy évvel a balesete után térhetett volna vissza és mert sajnos azóta sem volt akkora lehetősége nyerni, mint azon a bizonyos nagydíjon.



Most mindenki két okból háborodott fel újra. Egyrészt, hogy Vettel miért nem engedelmeskedett valamint, hogy a Mercedes a második nagydíjon miért nem engedte előzni pilótáit. Sokan verik ilyenkor a mellüket hősiesen, ócsárolják Vettelt Hamilton, még maguk a pilóták is keményen véleményt formálnak, mindezt úgy hogy ők is legalább egyszer biztosan érintettek voltak ilyen témában csak nem most, hanem korábban. Persze mutogatni mindig is könnyebb volt, mint magunkba nézni. Könnyebb ócsárolni is a másikat ahelyett, hogy végiggondolnánk mit mondjuk. Ez mindenkivel így van. Kedvenceinket annyira szeretjük, hogy kötelességünknek látjuk, hogy mindig kiálljunk mellette még akkor is ha konkrétan egy kicsit sincs igazunk.

Ez azt gondolom most is így volt. Rajongók ezrei kezdték el szidni Vettelt, hogy mekkora butaságot csinált, hogy hogyan tehetett ilyet. De kérdem én, ha Alonso lett volna Vettel helyében vajon a rajongói akkor is így
szidnák őt? Akkor is ugyanezeket mondanák?
Nem hinném.
Biztos vagyok benne, hogy akkor nem engedelmetlenségről beszélnének, hanem jogos lépésről, sőt Massának egyenesen kötelessége lett volna minimum a pálya szélére húzódni. Ugye ugye, hogy amikor már az ember kedvence is érintett, akkor kicsit valahogy máshogy nézzük a dolgot mi?





Vettelről nekem kétes érzéseim vannak. Egyrészt én is azt gondolom, hogy nem szabadott volna előznie, hiszen ha ezt kérte tőle a főnöke akkor azt a kérést vagy parancsot neki teljesítenie kellett volna. Viszont ha a versenyszellemet nézem és azt, hogy én mit akarok látni a pályán, akkor ez így volt tökéletes. Én drukkolni akarok. Csatákat látni, nem pedig előre lebeszélt dolgokat. Persze tudom, vagyis inkább sejtem, hogy ez nem ilyen egyszerű hiszen a háttérben nem kis pénzek mozognak, de azért én mégis örültem annak, hogy Vettel nem engedelmeskedett. Nagy az arca? Miért Alonsonak nem az? Dehogynem. Meg lehet nézni Hamilton arcát a pódiumon és Alonso 2010-s viselkedését. Ég és föld a különbség. Ettől -is - igazi pilóta számomra egy pilóta, nem csak gyorsnak, agresszívnak kell lennie, hanem sportszerűnek is. Hamilton az volt, Vettel nem, de legalább harcolt és bocsánatot kért még ha nem is volt annyira őszinte.

A másik, ha mondjuk Massa lenne Vettel helyében én is teljes mellszélességgel kiállnék mellette - ahogy a Vettel fanok többsége is - mert örülnék annak, hogy nem hagyta magát. Mondjuk Alonso-Massa és Vettel-Webber párosa kicsit különbözik, de azért sok tekintetben hasonló.



Én örülnék, ha nem lenne csapatutasítás. Jót tenne a sportnak, nah és persze nekünk Massa fanoknak is több okunk lenne vasárnaponként mosolyogni. De ahogy Szujó Zoli is mondta kár sírni, vitatkozni, hiszen a háttérben olyan pénzek mozognak, amiről nekünk fogalmunk sincs. Sajnos bele kell törődnünk abba, hogy nem mindig az nyer, akinek úgymond éppen kellene és továbbra is kitartunk kedvencünk mellett.

Én tudom, hogy Felipét idén újra a dobogó legfelső fokán fogjuk látni, csak ne lenne ez a várakozás olyan bosszantó és idegeket emésztő.

Nektek mi a véleményetek? Egyetértetek velünk vagy sem? Írd meg ha van kedved!

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése